Webshop eigenaar? Zo win je van de grote spelers

Ben jij de trotse eigenaar van een webshop? Dan weet je ook dat het lastig kan zijn om in deze tijd een succesvolle webshop te runnen. Hoe komt dat? Omdat de concurrentie moordend is. De concurrentie blijft dagelijks meer en meer groeien en als webshopeigenaar moet je blijven innoveren en vernieuwen om jezelf te onderscheiden van de rest. Hoe zorg je ervoor dat jij opvalt tussen alle concurrentie, zeker tussen de grote jongens? Zonder dat je daarvoor al te veel budget moet uitgeven? Dat lees je in deze blog!

Zet je marketing handig in

Staat alles op je site helemaal klaar, maar heb je minder bezoekers dan je zou verwachten? Dan moet je de marketing beter aanpakken, zo genereer je namelijk bezoekers. Dit hoeft niet te betekenen dat je je helemaal blauwe betaalt aan advertentiekosten. Zorg dat je genoeg blos schrijft en plaatst over je product op je site, en hou je socials wekelijks bij!  

Je verzending moet tip top in orde zijn

Tegenwoordig kom je niet meer weg met een dure en langzame verzending. Hierin moet je echt investeren wil je het winnen van de grote jongens. Zorg voor een partner in verzending waarop je kunt bouwen, en die vertrouwd wordt door de klanten. Zorg ook dat je kiest voor professioneel verpakkingsmateriaal. Je kunt bij groothandels het beste inkopen, hier hebben ze voor elk soort product een geschikte verpakking. Denk aan op maat gemaakte dozen, kartonnen kokers, luchtkussenenveloppen, seal apparaten en andere soorten verpakkingsmateriaal waarmee je jouw producten op een veilige manier inpakt en verzendt. Een ander voordeel van het inkopen bij een groothandel is dat je vaak groot kunt afnemen, voor een vriendelijkere prijs. Win-win situatie dus!

Reviews zijn goud waard

Tegenwoordig gebeurt bijna alles online, en zoals eerder gezegd is er een enorm aanbod aan webshops. Dit geeft ook de kans aan oplichters, en online bestellen blijft een risico. Nieuwe bezoekers moeten dus overgehaald worden in het vertrouwen. Dit doe je door ervoor te zorgen dat je huidige klanten een review achterlaten. Dit is enorm belangrijk, iedereen leest namelijk de reviews. Zorg dus voor een vriendelijke klantenservice, goede en snelle verzending en de positieve reacties zullen vanzelf binnenstromen. Je kunt het ook een duwtje in de rug geven door klanten een mail te sturen na de aankoop,  om hun te vragen of ze een beoordeling willen achterlaten op bijvoorbeeld Google, Trust Pilot of Kiyoh.

Geef een reactie